یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

از سوی کمیسیون تنظیم مقررات؛

ضوابط توافق‌نامه سطح خدمات ارتباطات داده‌ها ابلاغ شد

تزئيني

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۳:۰۰


کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ضوابط و چارچوب موافقت‌‎نامه‌های سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات داده‌ها را برای اجرا در سطح کشور ابلاغ کرد که براساس یکی از بندهای این دستورالعمل، خدمت‌دهنده باید سامانه اندازه‌گیری پارامترهای کیفیت خدمت را برای خدمت گیرنده فراهم کند.

وایمکس نیوز - با استناد به بند 9 ماده 6 اساسنامه سازمان و به منظور شفاف‌سازی کیفیت خدمات در مقابل هزینه‌های آن در شبکه‌های ارتباطات داده‌ها و رعایت حقوق مشتریان، ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه‌های سطح خدمات ارتباطات داده‌ها در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و رعایت ضوابط تعیین شده در این مصوبه لازم‌الاجرا است.
از الزامات این مصوبه تعهد خدمت‌دهنده به فراهم ساختن سامانه لازم برای اندازه‌گیری پارامترهای کیفیت خدمت مندرج در SLA برای خدمت گیرنده است و سازمان نیز در صورت لزوم مراجع و استانداردهای مربوط به اندازه‌گیری پارامترهای کیفیت خدمت را اعلام خواهد کرد و خدمت‌دهنده موظف خواهد بود براساس استانداردهای اعلام شده پارامترهای کیفیت خدمت را اندازه‌گیری کند.
بر اساس این گزارش، هرگونه توافق اضافه بر شرایط مندرج در این مصوبه بین خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده، با رعایت شرایط رقابتی و حقوق طرفین بلامانع است و در این حالت سازمان نسبت به توافقات اضافی تعهدی نخواهد داشت. ضوابط این مصوبه پس از پایان سال 1390 با توجه به بازخوردهایی که از طرف خدمت‌دهنده‌ها و خدمت‌گیرنده‌ها به سازمان خواهد رسید بازنگری خواهد شد و در شرایط اختلاف، سازمان مرجع داوری حل اختلاف خواهد بود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو